STRATEGY FORUM

Comments

  • OttawaCityMadman

    Daily fantasy Tennis is just like Nascar contests. You never know when a player is going to crash out and wreck your whole line up. But you know its going to happen….

  • OttawaCityMadman

    yes Marteer is playing someone different, little better oppnt, but still he should win easily. Dont pick the #5 guy, he is the one with a bye

  • OttawaCityMadman

    put in about 15lus in the $1 1 for2 in upsets so far. was hoping Albot would play well but she got crushed, But have a lot more Rodina, and she snuck through. 56pts but I will take it. You wont see many high 80 to 90pts scores I clay. Maybe for a 6-0 6-0 winner…

  • OttawaCityMadman

    It looks like the news about Marterer put alot of people off, he is only 13.7% in the $1. They better count he scores ! lol

  • OttawaCityMadman

    i hoping for Paolini as well. I knew there was something up with Seigemomd s ranking. She was a top 30 player before she blew her knee out last year. Just started her come back i guess.

  • someclevername

    Tinkered Vera Zvonareva right out of my lineup – how unfortunate. I need those lucky breaks to make up for my lack of knowledge lol

  • mistermoneybags

    If I cash by 0.5 points I’ll thank Begu for showing up; otherwise, she might as well have stayed in bed.

  • someclevername

    Thanks a bunch, Paire

  • hautalak

    Yeah that didn’t go as planned. This tennis stuff is not for me. Not sure I like have everything combined into one slate.

  • OttawaCityMadman

    Was damn close today. A Bogdon cost me $65 by fluffing her last few games. Same for J Sousa, or I would have had a 6 for 6 winners, for 430 pts…

  • someclevername

    @OttawaCityMadman said...

    Was damn close today. A Bogdon cost me $65 by fluffing her last few games. Same for J Sousa, or I would have had a 6 for 6 winners, for 430 pts…

    That sucks – I was on Schmiedlova but at that point Lottner & Paire had already sunk my battleship so I wish Bogdon would have won lol

    My lineup was looking so promising after Cornet & Stosur too lol oh well I’ll give it one more go before The Open starts.

  • skleni

    Aaaaand overlay….why did they raise the entry fee from 8 to 9 Dollar anyway?
    However, the 3 dollar contests filled way early.

  • someclevername

    Schwartzman

  • thetitanlb

    Man wtf Ebden come on. I had Smyzczek in my initual lineup but took him out too. Dont let that come back to bite me lol.

  • thetitanlb

    Ebden is gonna lose in straight sets and cant convert a break to save his life. Super frustrating. smh

    Dude was basically the 2nd biggest favorite on the whole slate. Wow just wow. Got skunked on his last service game.

  • rttemple

    Idk who Ebden is, but fuck that guy

  • thetitanlb

    @rttemple said...

    Idk who Ebden is, but fuck that guy

    He is a guy that is actually pretty decent and is a good grass player. He just went to the 3rd round at Wimbledon. He has also played Nadal and Fed to tie breakers lately. He couldnt even get into a tie break with the bum he played. Smyzcek is a challenger tour guy who cant even win on that. This is probably Ebdens worse performance all year.

  • rttemple

    @thetitanlb said...

    He is a guy that is actually pretty decent and is a good grass player. He just went to the 3rd round at Wimbledon. He has also played Nadal and Fed to tie breakers lately. He couldnt even get into a tie break with the bum he played. Smyzcek is a challenger tour guy who cant even win on that. This is probably Ebdens worse performance all year.

    Glad he saved it for us degenerates

  • thetitanlb

    @rttemple said...

    Glad he saved it for us degenerates

  • gsquared817

    @rttemple said...

    Idk who Ebden is, but fuck that guy

    lol

  • gsquared817

    BTW- i love tennis and dont follow too closely, but i am really liking DFS tennis. any tips for a newbie how to research DFS tennis?

  • atfrost

    • Blogger of the Month

    leave a whole bunch of salary on the table and challenge me to H2H

  • gsquared817

    @atfrost said...

    leave a whole bunch of salary on the table and challenge me to H2H

    i dont mind doing that, but that doesn’t hep me in research process. obviously im trying to see h2h history and how well someone played on a certain surface, and ive tried finding these stats online, but i dont see a good place to go for research.

  • atfrost

    • Blogger of the Month

    Research is tough for tennis, not because of a lack of stats, but because of a lack of starting points. The best starting point i’ve discovered is Vegas, but Vegas already factors into pricing. So far my strategy (in the non-Grand Slam events) is to pick a vegas favorite who also gets alot of aces. That gives them a higher floor if they lose, and big ceiling if they win in straight sets. That’s mostly for men. For women, i like to look for upsets because i feel like there are more upsets (and therefore more advantages) to be gained by choosing the female value.

  • someclevername

    Buzarnescu my only winner lol truly pathetic lineup today. Had the Ebden / Schwartzman combo shit platter – Barthel lost but at least she put up a fight and got the 10+ ace bonus.

  • j_holiday

    I’ve put together a spreadsheet you guys might find very helpful. I scrape match results and assign points to each player for a variety of categories (surface, time period, etc.). You can use this sheet to locate/compare players and build lineups. The higher the score, the better the player. Scraping is a hassle but I’ll be updating this every day or two so the numbers stay current. Please feel free to reach out with questions or comments.

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dYm0vPd1wPtMN53xQsmDsdwKNKa1nQeNht4i0rjNrZc/edit#gid=1365219717

  • X Unread Thread
  • X Thread with New Replies*
  • *Jumps to your first unread reply

Use our links to sign up and deposit on sites listed in this thread to get these bonuses:

  • FanDuel

    Get 1-month of RotoGrinders Premium for FREE (a ~$40value) by signing up through one of our links!

    Learn More
  • DraftKings

    Sign up for DraftKings using a RotoGrinders link & receive our DraftKings Premium content FREE for 1 month. That’s a ~$40 value! No DraftKings promo code necessary!

    Learn More
  • FantasyDraft

    FantasyDraft strives to put players first, with a mission to “provide a fun and fair experience for all.” To this end, the site has a well-built, easy-to-use interface and a the first of its kind in offering “Rake-Free” fantasy contests.

    Learn More

Subforum Index

RotoGrinders.com is the home of the daily fantasy sports community. Our content, rankings, member blogs, promotions and forum discussion all cater to the players that like to create a new fantasy team every day of the week. Our goal is to help all of our members make more money playing daily fantasy sports!

Bet with your head, not over it!
Gambling Problem? Call 1-800-Gambler